Vinder af ‘Den Originale 2016’ ved Street Food Festival CPH: Lima by Mercedes

 

14047372_1078804875508259_3214229813197763178_o

 

Sankt Hans Aften 2016 rullede kitcheneur Lima by Mercedes for første gang på gaden for at sælge deres peruvianske specialiteter, og siden da har de haft rigeligt at se til.

Ideen bag Lima by Mercedes udsprang fra en drøm om at udbrede og dele den lækre mad, der findes i Peru, hvor Mercedes er opvokset.

Det blev en hektisk start for Dilek og Mercedes, der begge havde fuldtidsjob ved siden af deres nyopstartede virksomhed, men nu er der kommet mere ro på. Især efter at Mercedes valgte at sige sit tidligere job op, og lægge alle sine kræfter i deres fælles projekt.

Mercedes er uddannet kok, med en passion for smag og friske råvarer, og Dilek arbejder som IT-arkitekt for Maersk med blandt andet konceptudvikling. Sammen udgør de et stærkt team, og lægger en ære i at gøre peruviansk streetfood tilgængeligt for københavnerne.

 

 

Alle retter er nøje afbalanceret efter de fem grundsmage, og alle ingredienser udvælges efter særlige kriterier, så det er ikke mærkeligt at deres ceviche og calamaris allerede er blevet en stor succes over sommeren.

Lima by Mercedes deltog i Street Food Festival CPH ved søerne i august, og fik sig lidt af en overraskelse, da de blev nomineret og vandt prisen for ’Den Originale 2016’. En pris der, for Mercedes og Dilek, er blevet en vigtig milepæl, en stor anderkendelse og en reminder om, at de er på rette spor og godt kan være stolte af deres arbejde.

 

 

Med prisen ’Den Originale 2016’ har de også fået en ekstra portion motivation og gåpåmod til at gå videre med nye tiltag. Nu bruger de den ekstra energi på at videreudvikle både på deres produkter og på deres koncept.

Lima by Mercedes er én af de kitcheneurs der lægger flest timer i Kitchen Collectives køkkener, så deres truck er blevet et fast syn på matriklen. Desuden blev de inviteret til at sælge deres mad til de nye studerende til AAU CPH’s semesterstartfest, og senest har de været inde og holde oplæg for de studerende på Integrated Food Studies, i faget Strategic Communication, så nu er det de studerendes tur til også at videreudvikle på konceptet Lima by Mercedes.