Sweet Sneak

Fra sjovt projekt til serious business

– Bliv klogere på Kitchen Collectives kitcheneur, Sweet Sneak

 

Fem piger, en god portion æstetisk sans og ikke mindst mel og sukker – det er opskriften på en sød succes.

Theresa, Katrin, Martje, Brini og Antje stiftede i 2013 pop-up bageriet Sweet Sneak. Det var oprindeligt pigernes plan, at ’snige sig ind’ på forskellige locations i København, for at sprede madglæde med deres søde sager – deraf navnet. Lige siden er deres fælles fascination for at bringe folk sammen gennem kulinariske oplevelser blot vokset. Flankeret af deres maskot, Finley the Fox, som har en sød tand, popper de jævnligt op i København med deres fantastiske kager og desserter. Senest i sidste uge, hvor de afholdt Sweet Sneak Pop-Up Bakery #14 i samarbejde med Coffee Collective.

 

Sweet Sneak Studio group picture square © Benjamin Lund

Skærmbillede 2015-10-23 kl. 10.59.59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powerkvinderne bag Sweet Sneak og Finley the Fox, © Benjamin Lund, © Sweet Sneak Studio

 

”Sweet Sneak startede oprindeligt som et sjovt projekt ved siden af vores studier. Vi er alle nogle piger, der ikke kan sidde stille og som har en masse idéer. Til sidst fik vi lyst til, at starte vores eget projekt for at komplimentere den teoretiske del af studierne. Vi har alle drømt om at have en cafe eller noget i den stil, så vi besluttede, at starte op med en pop-up version. Det viste sig så, at være en meget sjovere løsning og det helt rigtige for os.”

 

Skærmbillede 2015-10-23 kl. 10.26.41Skærmbillede 2015-10-23 kl. 10.27.18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Sweet Sneak Studio

 

I dag, mere end to år senere, har Sweet Sneak udvidet deres forretning og oprettet Sweet Sneak Studio. Herfra designes koncepter og kulinariske oplevelser med et fokus på events, kommunikationsstrategier og visuelle koncepter.

Sweet Sneak Studio tilbyder catering, som kan understøtte brands, produkter eller særlige lejligheder. Ydermere er pigerne eksperter i mad-styling og fotografering, samt hvordan man bruger mad som et redskab i kommunikation.

”Sweet Sneak har dybest set udviklet sig fra at være et sjovt projekt til en seriøs forretning. Ikke desto mindre er pop up-ånden stadig kernen i alt vi gør, da den er med til, at sikre en vedvarende åbenhed for nye idéer og fleksibilitet nok til at finde muligheder til at sætte disse I spil.”

 

Hvorfor valgte I, at blive en del af Kitchen Collective?

”I Kitchen Collective blev det muligt for os, at udvikle vores koncept med få midler og at slippe for det store ansvar, da det er et lovmæssigt krav, at anvende et certificeret køkken, når man er fødevareproducent. Vi havde ikke brug for et køkken hver dag, så for os var det altafgørende for opstarten af vores forretning, at der fandtes et delekøkken-koncept som Kitchen Collective. En anden ting Kitchen Collective tilbyder, som vi sætter meget stor pris på, er netværket mellem kulinariske iværksættere.”

 

Skærmbillede 2015-10-23 kl. 11.19.11

Skærmbillede 2015-10-23 kl. 10.32.18

 

 

 

 

 

Sweet Sneak i køkkenet hos Kitchen Collective, © Kitchen Collective, © Sweet Sneak Studio

 

Hvad er jeres håb og drømme for Sweet Sneak i fremtiden?

”Med Sweet Sneak Studio håber vi, at skabe mere opmærksomhed på, hvilket stærkt værktøj mad kan være på så mange forskellige måder. Fødevarer er først og fremmest ernæring, men det er også brændstoffet til alt vi gør.

Personligt ønsker vi at skabe en ramme, så vi kan realisere alle vores idéer om, at omfavne de gode ting i livet. Det gør vi ved at bringe folk sammen, for at nyde ægte – analoge – øjeblikke.”

 

Hvis du ønsker, at holde dig opdateret på Sweet Sneaks events, kan du finde dem på Facebook.

Der er desuden mulighed for, at blive inspireret (og lækkersulten!) på Sweet Sneaks Instagram-profil.